mazhabi and erfani

در این وبلاگ تعدادی از آثار استاد حاج غلامرضا عینی فرد ومطالبی در مورد آشنایی با استاد به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است

mazhabi and erfani

در این وبلاگ تعدادی از آثار استاد حاج غلامرضا عینی فرد ومطالبی در مورد آشنایی با استاد به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است

در ارزش عزاداری و سینه زنی به امام حسین(ع) جوانی می کنم



من    به     گلزار    محبت     باغبانی      می کنم


خدمت    گل   در  جهان   با  بی نشانی  می کنم


نیش   خاران    مانع    عشقم    نباشد    در    چمن


                           خار گر   نیشم  زند، من   نوش   جانی    می کنم

 

لاله   را   بینم   میان    سبزه ها   گل   کرده  است


                            گریه    بر   داغ   دلش    گه   در  نهانی   می کنم


عشق   گل   دیوانه   کرده  بلبل   خوش   لحن   را


                                                         او   زند    چهچه    من     بیدل     تبانی     می کنم


دامن     گلها      نشیند      بلبل      شوریده      سر


                                                         من   که   بلبل    نیستم،   بلبل    زبانی    می کنم


شرط   عشق    گل   نباشد   پیر   باشی   یا   جوان

 

                                                         در   بهاران    پیر    هم    باشم،  جوانی    می کنم


عشق     گوناگون     دنیا    کرده    محصورم    ولی

 

                                                       عشق    خود    را    آخرالامر    آسمانی    می کنم


چیست   آن    عشق  حقیقی  شمه ای  گویم از او


                                                       با همان عشق است عمری  نوحه خوانی  می کنم


می کنم      دوری       ز  افراد      ریایی     تا      ابد


                                                       خدمت     یاران      پاک     از     قدردانی     می کنم


تا   شرف   یابم  ز عشق   کشتۀ   شمشیر  عشق


                                                       خیر    مقدم     گویمش     خانه     تکانی    می کنم

  

اینکه    بینی   می زنم    سینه    بود   رازی  در  آن


                                                       پاک   دل   را   از   حضور    عشق    ثانی   می کنم


عشق   بازی    در   جهان  با  ادعا   محصول نیست


                                                       در   عمل   از    عشق    پاکم    پاسبانی    می کنم


(استاد حاج غلامرضا عینی فرد)


 

در مدح صدیقة الطاهره حضرت فاطمه الزهرا(س)



ما   همه  پروانه  و  شمع   است   نام   فاطمه


گشته    واله   اهل   عالم    بر   مقام   فاطمه


گر   نبودی   فاطمه   آثاری   از   عالم   نبود


خلق   گشته،  ما  خلق  بر  احترام  فاطمه

 

گر  چه این  عالم  شده پیدا  به عشق  پنج تن

 

پنج  تن  هم  جلوه گر  گشته  به  نام   فاطمه

 

فاطمه    ام   ابیها،   مادر     پیغمبر    است


این  سخن  باشد   زباب   ذوالکرام    فاطمه


کیست   زهرا   گوهر   دریای   توحید   و یقین


در   ره  احقاق   حق   بوده  است گام فاطمه


مریم   و   سارا   بود   خدمتگزار   در  گهش


عیسی  و   موسی  بود  کمتر  غلام فاطمه


سوِرۀ   کوثر  بود   یک  سوره   از  شأن  بتول 


حوض  کوثر  قطره ای  باشد  به  جام   فاطمه


شوهر   والامقامش   لافتی    الا   علیست


قهرمان   بدر   و   خیبر   شد   امام   فاطمه


آن  زمانی  که به حیدر کس نمی دادی  سلام


بر   علی    می داد    روحیه    سلام    فاطمه

 

در  ره   شاه   ولایت   بی  مهابا   شد شروع


بین   دیوار   و   در   و   آتش    قیام    فاطمه


بسکه   محنتها  کشید  از  دست  اشرار زمان


روز روشن  شد که خود گفتست  شام فاطمه


آه از آن ساعت  که زهرا رفت  از دست علی 


تلخ   شد   از   دوری   سبطین   کام   فاطمه


رفت  از این  دنیا  شهیده  جده  سادات  هنوز


نامده    مهدی    که    گیرد    انتقام    فاطمه


رُفته   ((عینی فرد))  رو  بر آستان  حضرتش


تا  که  افتد  بر  سرش   سایه  ز  بام   فاطمه



(استاد حاج غلامرضا عینی فرد)


غزل بهاریه



بهاره    اولدی   بوروندی  چمن  یاشیل  شاله


دوشوبدی   بلبل    شوریده    اوزگه     احواله 


صبا   یلی    گتورور   عطرینی    مشاملره 

 

بزندی    گل   لریله   مرده  یر  گلوب    حاله


بولوطلار  امر  خدائیله  چاخماقین  چالوری


یاغش  یاغور  دولور آرخلار  سو ئیله هر چاله


آخاندا  سیل  ورور  سیلی مرده لر دورسون


اوزینی   داغ  داشا  چرپور  او  سهملی ژاله


گیدور  تاپور  اوزی  آخرده   دریالار   یولونی 


گونی   گچور  آیا  تبدیل   اولور  آیی   ساله


چوبانلارون   آچلوبدور  داخی  گلی   گلدن


سوری  سوری  یاییلور  گوسفند  و  بزغاله


گل  اوزلری  باخوری  گل لره  گولومسونوری


سینه  سی داغلدی  گل لر ایچنده تک لاله


اوداغلی  سینه ده وار درک اولونسا چوخ سوزلر


گورنده   بلبل  اودور   سینه دن  چکر   ناله


گل اُسته  هی   اوخوری  خوش  ترانه بلبل لر


چاتوبدی   بلبل    آواره     یاخشی    آماله 


جهاندا  بلبل و  گولدن  دانشیر  ((عینی فرد))


بریسی  یوخدی دیسون ساکت اول بو نقاله



(استاد حاج غلامرضا عینی فرد)


غزل عرفانی استاد حاج غلامرضا عینی فرد



ای   قلب  زار  و  مضطر  آخر  چه خواهی  از من؟

آتش   زدی  به  پیکر  آخر  چه  خواهی   از    من


در   گوشه   ای     نشستم   با   تو   سخن  بگفتم

این   قدر   می زنی   در  آخر  چه   خواهی  از من


تو    کیستی   ندانم    یا   چیستی   چه    گویم

در   تن  شدی   مقرر   آخ ر چه  خواهی  از  من


اسرار       را       نهفتم     با       دیگران      نگفتم

من    بینوای   مضطر   آخر   چه   خواهی   از  من


من    که   تو   را   همیشه   با  غم هدف نمودم

ای   محرم   دلاور   آخر   چه   خواهی   از    من


از    هجر    یار   نالی   از    دست   من   چه  آید

از    من   مپرس  دیگر  آخر  چه  خواهی  از   من


خواهی   اگر   به   پای    معشوق    گل   بریزم

گلزار   گشته  پرپر   آخر   چه   خواهی   از  من


گنج     معارفی    تو   خوبست    بشکنی      دل

باشی    مکان    داور     آخر     خواهی   از    من


آن    وقت    نیستم    من   زایل   شود     منیت

دل  می شوم   سراسر  آخر  چه خواهی از من


(استاد حاج غلامرضا عینی فرد)



غزلی از استاد حاج غلامرضا عینی فرد



هر  زمانکه   قصد  دیدار  دل    بشکسته   کردم

رشتۀ   صبر  و  تحمٌل  را  دگر  بگسسته   کردم

 

ساغر   همت   زدست   ساقی   غیرت   گرفتم

چشم   یاری   از   ریاکاران   عالم   بسته کردم


شب  به روزم  وصل گردید و به شب ایام هجران

من تلاش و سعی خود هرگز زپا ننشسته کردم


باغ  اعمالم   دگر   نگذارم   از  غفلت   بخشکد

در  کویر  زندگی  گل  کاشتم  دل  هسته  کردم


گر  صف  مژگانم  آلوده  به   اشک  دیده   بینی

گاه  گاهی  درد  دل  با  یار  خود  آهسته  کردم


نام   او   نقش   نگینم   گر  بود   لطفی    ندارد

نقش  نامش  در دل بشکسته ام برجسته کردم


از  هجوم   سیل  طعنه  گر  جدار  دل  شکسته 

با   حضور   یار  این    ویرانه   را   آراسته   کردم


خستگی   هردم   گلاویزم   شد   اما   دید   آخر

من به عشق وصل یارم خستگی را خسته کردم


عشق  ((عینی فرد))بر عشاق آل الله عیان است

مدعی   نبود  که  گوید  خدمت    شایسته   کردم 


(استاد حاج غلامرضا عینی فرد)


غزلی از استاد حاج غلامرضا عینی فرد




کیپریگون   اوخ   ایلیوب  یار  ئورگه   ویرماگلان



اوز ایویندور سن اچورتماقدا اوزون یور ماگلان



گنج   ویرانه   ده    بویاخچی    مثلدور    تاپیلار



زر   مهرون  چخادوب  حزنیله  دولدور  ماگلان



دلده جز عشق ومحبت سوزی یوخ آیری بساط



خیمه  عشقی   یخوب  آیری  چادر  قور ماگلان



ئورگین  قاپ  باجاسی  گوزدی، آچقدی  ئوزیوه



ساق  صولادوز  گل  عزیزیم  اوزیوی بور ماگلان



ایوه  ده  گلمسن  اگلش  قاپیدا  صحبت  ایداخ



ناز  و  غمزه   ایلمه  فاصله   لی  دور  ماگلان



باخشمدان بلوسن اصل و کوکوم واردی یایوخ



ئورگیمدن  خبرون   واردی   کلک  ور  ماگلان



ایستین ایریسینین گوگلینی تسخیر ایده سن



منه   بلتمه    اقلاُ    بله   صولدور     ماگلان



(استادحاج غلامرضا عینی فرد)



لیست آثاراستادحاج غلامرضا عینی فردزنجانی




1.ارشاد زینبیه

2.فریاد زینبیه

3.طوفان زینبیه

4.پیمان زینبیه

5.نثار زینبیه

6.نگارزینبیه(دیوان فارسی)

7.اعجاز زینبیه(199ترکیب بند)

8.همراز زینبیه(روضة الزهرا)

9.باقیات زینبیه

10.خاطرات زینبیه

11.مکتب زینبیه